در واحد نگهداری و تعمیرات شرکت الوندنیرو به کارتيمی و پاسخگويی سريع به مشکلات و خرابی های لکوموتیوها برای دستيابی به کيفيت بالا و بهره وری بيشتر تاکيد می شود. تکنسين های تعميرات فعاليتهای روزانه تعميراتی را انجام می دهند و نظارت بر فعاليتهای تعميرات از طريق پرسنل کنترل کیفیت صورت می پذیرد. در صورت نياز به خدمات خاص که در درون سازمان مهيا نباشد، از پيمانکاران با صلاحيت و واجد شرايط بهره مند می شویم
تعميرات پيشگيرانه (PM): مطابق با دستورالعمل سازنده تجهيزات و در فواصل زمانی از پيش تعيين شده با هدف جلوگيری از خرابی تجهيز صورت می گيرد.
تعميرات پيشبينانه (CBM): بر اساس تغييرات پارامترهای مهم بهره برداری، برنامه ريزی و اجرا مي شود. اين موارد در حال حاضر شامل پایش وضعیت روغن می باشد.
تعميرات اضطراری(EM): مطابق با دستورالعمل سازنده تجهيزات براي رفع خرابی صورت می گيرد.
گروه الوند نیرو با استفاده از توانایی های تخصصی و بررسی وضعیت تحلیلی راهبردی صنعت حمل و نقل برنامه ریزی دقیق برای دستیابی به حداکثر کارایی در این زمینه را انجام داده است که قرار گرفتن در رتبه برتر آماده به کاری و کارایی در بین شرکتهای مشابه گواه این موضوع می باشد.
این شرکت با استفاده از آموزش مداوم پرسنل، ایجاد سیستمهای فناوری و فرآیندگرایی به جای وظیفه گرایی در دوران رشد سریع قرار گرفته است و زیر ساختهای قابل اعتمادی در بخش اقتصادی و حمل نقل فراهم کرده است.